Promovendi
Kritisch denken via het literatuuronderwijs.
Het ontwikkelen van een theoretisch onderbouwd didactisch concept én lesmateriaal waarin het bewust kritisch denken gestimuleerd wordt.
La poétique de l’essai dans l’œuvre de Édouard Glissant
Afgerond in 2017
Bewegend lezen : voorstel tot een cinematografische leeshouding.
Een proefschrift in de vorm van een biografie over Anil Ramdas, uit te komen in het najaar van 2020, onder begeleiding van Prof. Dr. Yra van Dijk (Leiden Universiteit) en Prof. Dr. Elleke Boehmer (Oxford University).
Metamodernisme, autonomie en engagement in hedendaagse Nederlandse literatuur.
Afgerond in 2016
Engagement in de literaire tijdschriften van de ‘lange jaren vijftig’ (1950-1963)
Cultural memory of war in contemporary Iran across media
Becoming of age: naar een affectieve benadering van Nederlandse literatuur in het vwo-onderwijs.
Literatuur kan de lezer raken op het lichamelijke, emotionele en cognitieve vlak. Waar dit samenkomt, is er sprake van affect.
Nienke Draaisma
NWO Promoveren voor leraren
Onderdrukinkt. Over bureaucratie en geweld in de Nederlandstalige literatuur van de 21ste eeuw.
Afgerond in 2019
Comics Realism and the Maus Event: Comics and the Dynamics of World War II Remembrance.
Afgerond in 2018
Hoe Nederland Indië leest. Hella S. Haasse, Tjalie Robinson, Pramoedya Ananta Toer en de politiek van de herinnering.
Prijs voor de beste dissertatie van de Maatschappij der Nederlandse Letterkunde.
Afgerond in 2019
Big Books in Times of Big Data